fredag 27 november 2009

Julen kliver in på Södrast





Nu jular jag till det lite på Södrast. Inga tomtar så långt ögat kan nå, men många stenar, skyltar, handdukar, lådor etc. med julbudskap på. Dessutom är det mycket som luktar gott här, nejlika, kanel och pepparkakor. Det är kul att kunna pynta lite extra och göra fina julteer bland annat.

Det är lite kyligt i butiken. Värmen fungerar inte så bra som den borde, så jag sitter med handledsvärmare och tar en liten jogg runt i butiken då och då. Nu är jag inne på tredje koppen kaffe och jag får nog övergå till te sedan för att inte bli helt uppskruvad.

Jag är så glad för att barnen är friska. Lilla Alba var hemma från dagis i en vecka med feber och hosta. Då är livet inte lika roligt för någon av oss. Då missade hon tyvärr vaccinationen som duktiga Madigan tog. Jag hade också tänkt ta sprutan, men väl på plats kunde jag inte förmå mig. Värsta fega mamman med en sexåring som är modigare.

I morgon ska vi ha lite glöggmys hemma. Vi blir sju familjer om alla kommer. Det kommer bli livat, trångt och härligt. Jag har laddat upp med massor av julpyssel. Jag har ju en hel del pyssel här i butiken, som julkalendrar att måla själv.

Dags att fylla på med det senaste i butiken, görfina stekpannor bland annat. Bilder kommer.

Ha en trevligt helg!

Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar