torsdag 12 november 2009

Smyckat på Södrast



En lugn dag på udden. Butiken är smyckad och jag ska göra lite nya smycken. Jag har försökt ta kort på några halsband med kulkedja och berlocker. Det är mycket "Love" där. Det är så svårt att fotografera. Stenen som är kattöga hade säkert kunnat skimra ännu mer med rätt belysning. Jag fick lite smyckesmaterial med posten idag. Bland annat färgat läder som jag ska försöka att göra något trevligt armband av. Att man får lov att ha så roligt på jobbet. : )

Jag lyssnar samtidigt på radion och häpnar över uttalanden från människor från Hököpinge. Vilken egoism och inskränkhet vissa uppvisar. Jag förstår att de boende blivit överrumplade, men har flyktingbarnen/ungdomarna flytt från krig och elände är det knappast bråka de kommer att göra. Lugn och ro är troligen vad de behöver. Visa medmänsklighet bör vi alla göra. Skulle ett sådant temporärt boende öppna i min by hoppas jag verkligen inte att reaktionerna skulle bli de samma som i Vellinge. Trist om Vellinge får samma tråkiga stämpel som Sjöbo fick en gång i tiden.

Dags att arbeta vidare med smyckesmaterialet och tända fler ljus, för mörkret lägger sig runt omkring.

Ha en fin vecka!
Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar