fredag 20 november 2009

Fem veckor kvar till jul...





Det var stormigt värre i Skåne häromdagen, men nu är det så lugnt och vackert här på udden. I onsdags ramlade skyltarna omkull p.g.a. stormen och hemma försvann elektriciteten och vi ficka lysa upp med stearinljus någon timma. Barnen fann sig snabbt och badade t.o.m. med stearinljus som belysning. Varmvatten fanns så det räckte.

Nu är det solsken och det är svårt att fatta att det snart är december. 2009 års klimat gör mig lätt förvirrad. Hur är årstiderna egentligen? Jag gillar inte fasta rutiner, så egentligen tycker jag det är trevligt med årstider som rör på sig. De större konsekvenserna är dock kanske inte lika trevliga.

Just nu står jag och måttar upp adventste, julte och smaskigt godis att ge bort när man ska på alla glöggfester. Givetvis provsmakar allt godis för att se att kvaliteten är på topp. Flera gånger för säkerhets skull.

Ovan lite bilder på butiken. Jag jular till det så smått i butiken, mer här än hemma. Det blir mer och mer grönt och rött här efter hand. Eftersom jag inte har någon gran hemma så högg jag lite på tujan hemma, som liknar gran (har aldrig gillat det där trädet iallafall). Nu ligger det kvistar på golvet och det är mysigt.

Ha en skön helg!

Kramar Cecilia

1 kommentar: