tisdag 1 december 2009

Funderingar på hemmaplan



Jag arbetar hemifrån (i värmen) och funderar på hur jag ska göra om Södrast webbsida. Den kunde vara mycket bättre, men det är ett stort arbete, särskilt när jag inte riktigt vet hur jag vill ha det.

Jag kommer ingenstans och då får jag dåligt samvete för att barnen är på dagis. Ska de vara på dagis vill jag arbeta hårt och inte bara sitta och fundera. Fundera är också att jobba, men det är lättare att rättfärdiga t.ex. arbete i butiken än tänkande. Det är 2009 års problem. Jag känner ofta att jag har det så bra och tänker på mina medsystrar för 100 år sedan. Det kunde gott varit jag som låg på isen med ett klappträ och tvättade kläder tills händarna var som isklumpar.

Jag vet inte om jag hade klarat av att inte arbeta (om jag hade varit ekonomiskt oberoende) när jag får dåligt samvete för jag "bara" arbetar 80%. Som egenföretagare blir det nog mer, men det är svårt att veta riktigt säkert. Av någon anledning, oavsett hur mycket eller lite jag arbetar, så är det jag som är tvättansvarig hemma, städansvarig, kalas- och aktivitetsansvarig, projektledaren liksom. Jag är ingen projektledartyp och vill gärna komma ur det facket. Men ibland är det lättare att göra det själv än att ständigt be sin partner att göra det. Känner någon kvinna igen det? : )

Nu ska det snickras webbsidor. Vad tycks om mina fina gåvokort och stekpannor som kom till butiken förra veckan? Är det ingen som vill köpa snygga (men dyra) designstekpannor i julklapp, så får det väl bli det som alla får i julklapp av mig. Jag lär handla en del julklappar på Södrast.

Ha det gott!
Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar