måndag 21 december 2009

Bara tre dagar kvar till jul och Södrast är öppet


Så mycket snö det har kommit. Ett tag trodde jag inte att jag skulle kunna öppna alls före jul, men det slutade snöa till slut. En halv meter snö måste det ha kommit. Nu är det iallafall härligt att få ha öppet och jobba några sista dagar innan Södrast stänger för vinterdvala. Helgen som var hade jag förhoppningar på, men det blev inte så mycket kommers då.

Hade barnen bott i Malmö hade de varit lediga nu, men Trelleborgs kommun kör på tills i morgon. Sedan är det jullov, JA! Det är något magiskt med jullov. Även om jag inte arbetar som lärare längre så tänker jag i terminer och lov. Det känns lätt att dela in tillvaron så.

Ikväll ska jag åka och köpa sista klappen. De flesta klapparna jag ger kommer härifrån såklart, men jag har ju inte allt : ).

Ha det gott!
Julkramar Cecilia

2 kommentarer:

  1. God Jul o Gott nytt på dig
    vi ses nästa år....
    Kram Annette

    SvaraRadera
  2. Tack det samma! Ha det riktigt fint på jullovet!

    SvaraRadera