måndag 9 mars 2009

Prylar väller in

Villervallakläder
Puh, vilken vecka det har varit. Förra helgen hade min treåring sitt första barnkalas och det var en hit. Åtta barn inklusive storasyster och kusin räcker gott. Ungarna lekte, bråkade och åt tårta - precis som det ska vara. Sedan var det den vackra och ack så sorgliga begravningen för Mia. Mia - du var en fantastisk människa och jag kommer aldrig att glömma dig . Vissa människor är bara speciella och jag ska försöka att vara lika spontan och lovordande som Mia var.

Öppet hus på förskolan var jag med och organiserade och nu kan jag bocka av det på listan också. Söndagsbesöket på IKEA var en pärs eftersom alla tydligen ska ha nytt kök och alla var överallt. Vad jag förstår tycker alltså många om att gå på IKEA - frivilligt - som helgnöje liksom. Ofattbart!

Nu har jag saker överallt. Ouppackade hyllor och bänkskivor, 250 par tofflor i hallen och tvålar, hängare, muggar, ljuslyktor och lite annat smått och gott här och var. Butikslokalen målas för tillfället och är oförsäkrad, så där vill jag inte ha saker. Nästa vecka väller det in mer saker: leksaker, pappersartiklar, barnkläder, inredningsdetaljer m.m. Kul!

Här handlas det också kaffekokare, espressobryggare, snart dammsugare och telefon: kolla in den coola, moderna kobratelefonen. En sådan vill jag absolut ha på disken.

Ha en skön vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar