onsdag 4 mars 2009

Jag jobbar på...





Nu är det bara en månad kvar tills jag öppnar och butikslokalen står tom och ofixad. Det gäller att inte få panik. Jag och Walle, min kära sambo ska handla inredning på IKEA i helgen och jag har dessutom köpt lite hyllor och annat från den förra butiksinnehavaren. Sedan har jag bokat in lite vänner som ska hjälpa till och fixa, skruva och måla en helg. Efter det är det dags att börja få varor, plocka upp, prismärka och placera det snyggt. I bakhuvudet finns också min marknadsförings-kampanj - tur jag studerade marknadsföring förra året : ). Jag har beställt skyltar och etiketter med Södrasts logga på. Jag ska ha både snygga kassar och lite billigare. Tygkassarna får vänta lite.

Kläder igen. Nästa vecka får jag besök av Zeze, danskt klädmärke som har kläder som går upp i storlekarna. Jag tänker att jag behöver ha det också, eftersom jag tror min potientiella kunder många gånger är äldre och drar större storlekar. Tycker ni att något plagg av ovanstående kläder är snygga? Nu måste jag jobba vidare med att beställa. Jag har inte beställt te och kaffe än. Jag har däremot köpt en espressobryggare, men jag tror det blir vanligt bryggkaffe som kommer att erbjudas i butiken. Attans vad svårt det är att göra en riktigt god Latte och tidskrävande.

Ha det bra därute och glöm inte att tala om för varandra hur fina vi är : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar