fredag 13 mars 2009

En härlig fredag

Vardagen känns märklig nu för tiden. Min lilla Alba har fått lunginflammation, stackarn, men penicillin är fantastiskt och hon är redan mycket bättre.

Samtidigt som Alba hostade och gnällde häromkvällen, så tittade jag på en kollektion kläder i köket. Det är inte lätt att vara mamma och affärskvinna samtidigt. Just nu tycker jag att båda rollerna går på halvfart och det känns inte bra. Jag hade en säljare från Zeze som visade kläder hemma, eftersom lokalen än så länge bara är ett skal. Säljaren visade tunikor, byxor och klänningar. Naturligtvis så var det mesta som jag redan spanat in slutsålt, men det fanns en del fina byxor. Ett praktiskt plagg är ju leggins i denim, så att det är mer som en byxa. Det tror jag blir bra till alla toppar jag har köpt in. Säljaren visade också en bredare byxa som jag tyckte var snygg. Jag och svägerskan Maria spanade på liknande på modemässan i Köpenhamn.
Byxan skulle gå loss på 499 kronor i butiken. Kan det vara något? Jeansleggings i 3/4 modell skulle kosta 249 kronor. Det är bara stretchig midja, men det är ju inte meningen att det ska synas. Bilderna är inget vidare, för jag har ju tagit dem i köket med Alba hostande bredvid.

Kom gärna med råd. Ha en skön helg och ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar