måndag 23 mars 2009

En mysig måndag!

Åh, denna fina grådaskiga måndagförmiddag i mars. Det är sådana dagar som man lätt glömmer om några år eftersom det inte händer så mycket. Jag är dock på väldigt gott humör. Min dotter, Alba, är frisk och jag kan få göra en hel arbetsdag för första gången på två veckor. Jag ligger back så mycket att jag arbetat varje kväll sedan hon blev sjuk. Kanske kan man titta på ett TV-program nu eller göra smycken.

Apropå smycken. Jag har beställt massor av coola affirmationsringar med ord som, vänskap, älskad, lycka , lev din dröm, slyngel osv. och dessa ska sitta i kedja eller läderband. Jag hoppas att alla kommer tycka om dem lika mycket som jag.

I helgen målades det och snickrades. Min kära sambo var idog och är snart klar med köpdisken, ny vask och ny halvvägg. Det är fantastisk utsikt i butiken och det bästa fönstret ner mot havet var förbyggt tidigare, så vi rev väggen och satte upp en bardisk i stället. Jag inser att jag behöver lite lagerutrymme, så vi har sparat lite vägg. Bara mina hundratal tofflor tar ju upp halva butiken och varor är skrymmande. Snart hoppas jag att börja kunna plocka upp varorna och prismärka dem. Det finnas att jag göra. Jag glömmer att det är tråkiga mars.

Ha det gott där ute! Jag sänder er kramar från Skåne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar