söndag 15 februari 2009

Har ni haft en kärleksfull helg?

Nu har det varit Alla hjärtans dag och alla har förhoppningsvis känt sig extra kärleksfulla? Jag och Walle, min två barns far och min sambo sedan snart tolv år, hade en barnfri kväll/natt och åkte in till Malmö och förlustade oss. Det blev en ganska lugn kväll, med ett par glas vin på La Couronne och sedan filmen "Mammut" av Lukas Moodysson. En bra film som handlade om hur föräldrar oavsett inkomst och nationalitet ser alltför lite av sina barn och att vara med sina barn är det viktigaste. Efter filmen ville vi nästan åka och hämta hem barnen, men de låg och snusade så gott hos farmor och farfar. Dessutom är det inte dumt med en barnfri kväll någon gång. Det händer inte alltför ofta, trots att vi har många som ställer upp som barnvakt. Det är alltför bekvämt att bara vara hemma eller att bjuda hem någon istället för att åka till storstan.

Jag har lagt upp en bild som jag tycker är så fin. Det är en elev från Medigymnasiet, min förra arbetsplats, som har tagit bilder av mina smycken. En sådan skillnad jämfört med när jag tar bilder själv. Smyckena ser ju riktigt proffsiga ut med hennes hjälp.

Nu ska jag fortsätta att titta på vad jag ska beställa till butiken. Jag är långt ifrån färdig än och nu har jag en lång lista som jag ska beta av. Den innehåller t.ex. skaffa klisteretiketter, skylt, fixa kortinlösenavtal, titta på bänkskivor, ring försäkringsbolaget etc. Listan är längre, men jag ska inte tråka er med den.

Ha en skön vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar