tisdag 10 februari 2009

En vanlig dag




Idag har jag nog skickat 40 mejl, ringt 20 samtal och arbetat ett par timmar som webblärare. Jag har så roligt, så det är svårt att tro att jag arbetar. Däremot har en våg som jag svårt att bestämma sig. Ska jag beställa små, medium eller stora påsar? Ska jag ha 500 eller tusen stycken av den eller den? Jag har så svårt att veta hur många människor som kommer att besöka affären i sommar och vad de vill ha. Vad köper man när man är turist och bara vill ha med sig någonting?

Jag tänkte också trycka upp tygkassar. De är ju grymt praktiska och nu har alla människor sådana - gamla och unga. Tidigare kändes det mest som gamla lärare och bibliotekarier gick med sådana. : ) Jag har också beställt wettexdukar som du kan posta till dina vänner/ovänner? när du är på semestern. Jag funderar också på att beställa några kläder i lite större storlekar. Varför kan inte de flesta klädmärken gå upp till storlek 50? Varför ska det var speciella märken för det? Märkligt! På modemässan såg jag haremsbyxor överallt. Det kanske är ett sådant plagg som passar alla storlekar? Dock kan man undra - hur snyggt är egentligen haremsbyxor? Jallabyxor kallade vi dem på 80-talet. Minns ni M C Hammer? Jag har faktiskt beställt några...

Ha det gott därute hälsar Cecilia från ett snöigt Skåne.

1 kommentar:

  1. Tack för den, din tygkassevän...
    o bibliotekarie o älskare av disktrasor...

    SvaraRadera