fredag 13 februari 2009

Angenäma problem



Jag vet, jag har angenäma problem som min vän Marie påpekade. Någon måste leva den här lyxiga tillvaron ; ). Dock när ni ligger på stranden i sommar, tänk då på mig som arbetar sju dagar i veckan och sätter på tofflor på tyska damer med fotsvett. Dessa tyska damer kanske tittar på min klädkollektion och fnyser och undrar var kläderna för vuxna är. Jag märker nu när jag ska beställa kläder att klänningarna jag vill ha kanske är för ungdomliga? De flesta kunderna på Södrast i sommar kommer troligtvis vara 50+.

Igår bad jag några vänner tycka till om några klänningar och alla svarade olika så klart. Idag tänkte jag lägga ordern och jag har nästan bestämt mig. Det är dock inte försent att tycka till. Jag har nu fyra klänningar och eftersom de alla kommer i 20 exemplar så måste de minskas till tre klänningar. Ni ser de fyra klänningarna ovan. Förutom dessa plagg kommer jag att ha en kjol, två blusar/tröjor och en väst från Object. Dessa kläder kompletteras sedan med några från Kaffe och ev. ZeZe (generösa storlekar). Jag beställde också några sommarlätta plagg på mässan i Köpenhamn, några tunna blusar/klänningar/haremsbyxor.

Nu har jag iallafall pengar i kassan efter besök på banken igår. Tur eftersom fakturorna börjar att rulla in - och leveranser likaså. Det står hundra par tofflor i hallen och dessa ska målas av en superduktig tjej som bor här på Söderslätt. Jag önskar att jag kunde måla dem själv, men efter att målat ljus och kvastar till förskolans julmarknad inser jag att det inte är min grej. Smycken tycker jag att jag kan tillverka, men måla- nej! Jag tror jag fick en fyra i bild i nian, men det räcker inte.

Ha det bra och ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar