måndag 27 april 2009

Ny vecka och varm vår!


Det är måndagkväll och jag sitter med mitt tredje jobb, webbredaktör för ett förlag. Det är bara ett litet extraarbete, men det innebär t.ex. att jag måste gå igenom en massa webblänkar och det är lite enahanda. Hellre blogga lite.

Jag har haft en fin helg i butiken med en stadig ström av kunder. Några kom viftande med mitt reklamblad som gav dem 20% på en vara och det var roligt. Jag och ungarna har slitit med direktreklamen, så det är roligt att se ett konkret resultat. Rättare sagt, barnen och jag har haft härliga cykelturer i vårvädret och samtidigt slängt lappar i brevlådorna här i Beddingestrand.

Det är roligt att kläderna säljer så bra i butiken, både barn- och vuxenkläderna. Det tråkiga är bara att när jag vill beställa mer, så är kläderna slutsålda. Något jag har beställt är iallfall Bagladysmycken som jag tycker är så snygga. Armbandet på bilden har jag beställt, tror jag. Säljaren visade mig så många smycken att jag blev lätt yr.

Nej, det är dags att knega vidare för förlaget. Jag håller också på att skriva ett boktips för dem. Ut ut skuggan av Jessica Kolterjahn. En bok som verkligen rekommenderas. Romanen handlar om Agnes som växer upp i överklassmiljö i 1920-talets Stockholm. Det är en lågmäld bok i Hjalmar Söderbergs anda. Jag tycker att Kolterjahn lyckas mycket bra med att förmedla miljön och skapa en autentisk stämning i boken. Nog från svenskläraren.

Ha det gott i vårvädret. Här i Skåne var det t-shirtväder idag - ljuvligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar