torsdag 1 januari 2009

Starta butik - hur gör man?

Välkomna till min blogg!

Denna blogg kommer till största delen att handla om mitt senaste projekt - att starta en butik (tänk nu - i lågkonjunktur, men vad gör man inte?).

Vad ska jag ha i min butik? Jag ska starta en butik längst söderut och funderar nu på vad jag ska fylla den med? Hjälp mig gärna och ge mig råd. Jag kommer efter att ha varit på några mässor att lägga ut bilder på alternativa varor här.

Jag kommer ibland att skriva om vad som händer i mitt liv och om mina funderingar över stort och smått.

4 kommentarer:

  1. Hej Cecilia! Och stort LYCKA TILL med din butik Södrast!!! Du är så modig! Ska fundera över prylar m.m. till din butik. När det gäller klädmärken så beror det lite på vem du vänder dig till, resursstarka personer eller mindre resursstarka sådana tycker jag. Odd Molly vs. Vila/Object. Jag gillar allt! Sedan ett tips: ett danskt märke som heter Container (container.dk) tycker jag gör en del fina kläder. Ses kanske imorgon? Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Cilla!
    Va' modig du är!!! Vill önska dig lycka till. Vad gäller tips om kläder, så är inte det min starka sida (som du redan vet).
    Då får man boka in Södrast till sommaren.
    Kram Cia

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Söker du efter lediga butikslokaler kan jag rekommendera dig att kika in på ledigabutikslokaler.se (mer objekt kommer efter semestern)

    SvaraRadera
  4. Söker du dessutom efter butiksinredning (nytt/begagnat) eller efter inspiration till din butik, gå då in på butiksmässan.se

    SvaraRadera