onsdag 28 januari 2009

Jag åker minsann på showroom

Åh, vad roligt jag har det! Starta butik är tufft, men också ack så roligt med alla inköp. Nackdelen är att det är görmycket pengar som kommer att susa iväg och inga garanterade inkomster. Kläderna är mitt största huvudbry. Den tidigare butiksinnehavaren har haft kläder i storlekar 46-52, men det känns svårt att fortsätta med de kläderna när jag inte har den storleken själv och inte vet vad den kundgruppen vill ha. Jag chansar därför på att de kläderna jag väljer kan finna en ny kundgrupp i skånes sydligaste delar. Dock förstår jag inte varför kläderna måste ta slut i XL. De klädmärken jag tittar på kunde gott fortsatt till storlekarna 52. Kan någon rekommendera ett snyggt klädmärke som går upp i storlekarna så säg gärna till.

I måndags var jag iallafall på showroom i Helsingborg och träffade representanter för Vila och Object. Jag fick se deras kommande kollektioner och nu är det bara att beställa. Jag ska på den stora klädmässan i Köpenhamn nästa vecka med min svägerska, Maria, men då kommer vi bara att få se höstkläder. Jag är ju mer intresserad av sommarkläder och då är jag egentligen lite sent ute. Det lutar åt Object som har coola kläder med lite etnokänsla till priser man har råd med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar