onsdag 30 september 2009

Skön dag och Södrast är stängt


Jag sitter hemma och kollar länkar för mitt extraknäck. Jag ska "bara" skriva lite på min blogg också. Det är mycket roligare. Jag har svårt att koncentrerat sitta och skriva t.ex. ett boktips. Rätt som det är måste jag bara mejla en leverantör eller titta på lite olika presentpapper inför höst och vinter - eller ringa någon och det känns helt plötsligt mycket viktigt. Sitta still framför datorn är svårt. Tur att man kan hämta kaffe, hämta posten, klappa katten, gå på toaletten och lite sådant emellanåt.

I måndags träffade jag mitt kära pärlgäng på gamla arbetsplatsen, Mediegymnasiet. Inte så mycket pärlor denna gången, mer garn. Annette som tidigare varit mycket på stickcafé hjälpte oss som glömt virkandets konst att virka luftmaskor, fasta maskor och annat som behövdes för att göra en lite ros. Bilden ovan är dock lånad från Elsasvirkblogg. Min ros är inte helt klar än och kameran fungerade som vanligt inte under pärl/garnkvällen. Tack för hjälpen Annette!

Handarbete ligger i tiden och det är bra för oss stressade nutidsmänniskor. Jättekul var det och nu ska jag fortsätta att handarbeta mer och ulltova dessutom. Vill man hellre läsa kan jag rekommendera Farväl till Berlin av Christopher Isherwood (mitt senaste boktis). En annan roman är Livets aviga och räta av Kate Jacobs. Den är inte i samma klass, men den handlar om stickning. Julia Roberts som också är handarbetsintresserad har tydligen köpt filmrättigheterna av boken.

Nu ska jag kolla länkar igen! Ha en skön dag!

Kramar Cecilia

1 kommentar:

  1. Tack själv... Kul att se er o kul om jag kunde inspirera eller lära er något...
    Kommer snart o hälsar på dig.
    Kram annette

    SvaraRadera