söndag 27 september 2009

Skön söndag



Dags att börja tänka lite på fåglarna och det gör Södrast med lite fågelbord som ses ovan.

Snart öppnar affären och jag och tjejerna laddar hemma. De ska följa med och hjälpa till. Det finns alltid något att packa upp som de kan hjälpa till med och de gillar att sitta i caféhörnan och dricka saft. Jag vet inte om de vill umgås med sin mamma eller om det är saft och kex som lockar mest.

Det är i slutet av september och vädret är nyckfullt. Är det fint och varmt har jag fler kunder, är det blåsigt och kallt många färre. Det är därför så svårt att veta hur det blir - en hel del folk i butiken eller väldigt tyst. Jag livar iallafall upp mig med bra musik och tillverkar smycken eller grejar med något annat i butiken.

Ibland får jag dåligt samvete för att jag med mina affär ökar på konsumtionen i samhället. Jag tycker ju egentligen att vi bör ta det lite lugnare med prylhetsen.
Det är svårt att göra rätt.

Ha det gott!

Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar