fredag 2 oktober 2009

Varor väller in på Södrast!



Ni kanske har märkt att jag är förtjust i allitterationer, barnsligt förtjust faktiskt. Denna fridsamma fredag fröjdas jag över fräschören i luften. Är visserligen frusen, men frisk.

Det är lugnt i butiken. Kunderna flödar inte in, men det gör varorna. Jag greps nog av en shoppingeufori på inredningsmässan i Stockholm och nu ser jag resultatet av det. Södrast är helt enkelt mycket välsorterat. Smorde just på den underbara handkrämen från Durance. Den är en favorit sedan många år och luktar fantastiskt, som ren tvätt. Den är värd varenda krona. Duschkrämen testade jag först när jag gett en väninna den i present och jag lånade den i badhuset. Den var också underbar, så nu köpte jag dessutom in hårinpackning i samma märke och eau de toilette till männen. Var tvungen att testa doften absinth. Nu luktar det man här, härligt.

Lusthuset kom igår, så på måndag när Södrast är stängt ska det byggas. Men en jättefin lekpanel har kommit upp i lekhörnan - se på bilden. Tur att jag har en far som kan borra i gamla stallväggar. Jag bad min kära sambo först, men det slutade på samma sätt som det ofta gör, att det blev en krater i väggen och han blir görsur. Han är så vass på många saker, men borra är inte hans favoritsyssla. Jag borde ha lärt mig att inte fråga.

Nej, nu får jag fortsätta att packa upp och prismärka.

Ha en skön helg!

Kramar Cecilia

2 kommentarer:

  1. Spännande med mans-doften. Hrmm...man (!) luktar väl inte galen fullis väl? Mattias säger han är jätteintresserad av buren du köpt ;)
    Jag kommer iallafall gärna förbi en dag.
    Kram från Nettan

    SvaraRadera
  2. Jag ser framemot det där besöket som mest verkar finnas i fantasin ; ).
    Kram Cecce

    SvaraRadera