torsdag 27 augusti 2009

Torsdag på Södrast


Sista sjudagarsveckan detta året. Både skönt och vemodigt. Det har varit så roligt med mycket folk i butiken och det kommer att bli mycket tystare nu. När jag sitter här i höstmörkret får jag tända många ljus och ha bra musik på så att det livas upp här.

I morgon åker jag dessutom på mässa, så jag gör inte en sjudagarsvecka nu heller. Mamma, min trogna medhjälpare, arbetar i butiken medan jag är i Stockholm och tittar på julsaker och annat. Sedan ska jag inte öppna Södrast igen förrän torsdag nästa vecka och jag kommer att undra så om det är några turister kvar här nere eller ej? Dock ska det bli så skönt att få se barnen lite mer och kanske komma ikapp med bokföringen.

Igår fick jag äntligen leverans av Villervallakläder. Leveransen var försenad för båten som fraktade kläderna från Indien var försenad. Nu ligger de läckra kläderna här hos mig iallafall. Mina vackra flickor fick naturligtvis några plagg och de var så fina när de gick till förskolan/skolan idag. Nästa år ska Villervallas kläder finnas upp till stl 128 tror jag det var och det är perfekt för mig som har en sexåring. Jag tyckte det var så sorgligt att Madigan snart inte kunde ha Villervalla längre, men nu är det alltså ordnat.

Ha det gott därute!
Kramar från en glad Cecilia, som ska försöka att inte shoppa loss alltför mycket på mässan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar