måndag 3 augusti 2009

Regnet det bara öser ner...


Åh, härliga varma augusti, men ack så blöta. Det ösregnar verkligen och jag beundrar de människor som trots allt trotsar vädret och kommer in i min butik. Nu kan vi behöva köpa lite fina smidesljustakar som den ovan. Den är populär.

Just nu ser jag ett cirkustält framför mig på ängen utanför och ikväll ska hela familjen på cirkus. Första gången någonsin för mig och hade det inte varit för barnen hade jag aldrig gått dit. Läskiga clowner och djur som gör tricks. Kanske blir jag motbevisad ikväll, för människor gillar uppenbarligen cirkusar eftersom det finns så många.

På fredag är det dags för modemässa i Köpenhamn igen, där jag ska beställa vårens kläder. En utflykt utomlands är inte fy skam för mig som arbetat hela sommaren och inte varit i någon större stad än Trelleborg på länge. Nytta och nöje på samma gång.

Dags att arbeta lite.

Ha det gott

Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar