onsdag 19 augusti 2009

Södrast är öppet och det är skolstart för vissa




Idag börjar skolan för de flesta barn. Jag skolade in min lilla unge i nollan eller rättare sagt förskolaklass i morse. Det var bara två timmar så att jag hann hit till min lilla butik före öppningsdags. Nu sitter jag och fröjdas över att vara här på Södrast och inte i klassrummet med pekpinnen i högsta hugg. Min före detta lärarkarriär är ett minne blott. Jag har tagit en lång lärarpaus och njuter av det.

Mitten på augusti och det känns verkligen som brittsommar. Det är en hel del turister här nere på udden även denna vecka. Det är skönt att inte vara ensam. Jag har bott här i trakten i sju år, men har faktiskt aldrig riktigt tänkt på vad som händer här nere udden på hösten.

Nu kommer Södrast vara öppet torsdag - söndag året ut och det måste jag försöka sprida till alla som bor här. Trots att hösten är annalkande så köper jag in varor, både prylar och kläder, fortfarande och några plagg syns ovan. Jag tog in det maffiga smycket med matchande ring från Danmark. Nu får vi se om någon vågar köpa det.

Dags att måtta upp lite viol-lakritste och ta hand om lite kunder.

Ha det gott!

Kramar Cecilia

4 kommentarer:

  1. Hej Cecilia!
    Jag hinner ju aldrig ner till dig. Kanske en söndag framöver. Hur har sommarn varit?

    Kram Cilla(s Cottage)

    SvaraRadera
  2. Hej! Du har fina saker som alltid. Läcker sammets"blus" som accompanjerar det vågade halsbandet, säljer du blusen? Typiskt Nettan med udda smak... Kram från Nettan

    SvaraRadera
  3. Hej Cilla!
    Jag hinner ju aldrig till din butik heller, men i september har jag bara öppet torsdag-söndag och då ska jag till Anderslöv. Det har varit en himla trevlig sommar med fullt med folk här. Jag hoppas att ruljansen i Anderslöv också varit fin?
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  4. Hej Nettan!
    Tyvärr har jag inte sammetsblusen, men jag önskar att jag hade det. Jag ska hålla utkik efter dylika blusar.
    Ha det gott! Kram Cecilia

    SvaraRadera