onsdag 1 juli 2009

Soligt och härligt på Södrast


Nu har vi det varmt och skönt här på Södrast. Charlotte, min trogna sommararbetare sliter hårt och jag likaså. Just nu är det lite stiltje för kloka människor tar ett dopp just nu. Charlotte målar svärd och jag bloggar lite.

Helgen som gick var rolig och det var fullt med folk här, dag som kväll. Vi hade öppet från tio till tio och det kom in fullt med glada spelemän och musikentusiaster hit till oss. Jag hade hjälp av både mamma, svärmor och Annette som fyllde på med sina fina handgjorda böcker. Nu är det jag och Charlotte som jobbar en vecka sedan kommer min vän Katarina och arbetar och bor hos mig i tio dagar. Det är fantastiskt att ha vänner som kommer och arbetar gratis. Mitt första år på Södrast kommer inte att präglas av vidlyftiga ekonomiska extravaganser. Jag tar det väldigt försiktigt.

Ha det skönt och njut av sommaren!

Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar