torsdag 9 juli 2009

Fullt ös på Södrast


Nu är det semestertider och det märks. Vi har fullt av folk i butiken och alla är på semesterhumör. Min vän Katarina är på plats och nu känns det som att hon är född till att arbeta i butik. Hon gör t.o.m. snygga paket numera :). Igår tyckte jag att vi arbetat så bra, så vi cyklade förbi restaurangen Matsalen i Smyge och åt en fantastisk middag ute på gården. Halstrad tonfisk och ett glas gott vin. Kan det vara bättre?

Helgen som gick med skånsk mat var en överraskning. Jag visste inte att det var så populärt att äta skånska mat. Vi hade fullt ös härinne och det var varmt! Jag ska egentligen inte klaga för inne i äggkakeboden har de det riktigt varmt och står i stekos hela dagarna. Vi har ju egen caféhörna här och fläktar i taket.

Doftande hyllpapper någon? Nu har vi mängder. Jag har fått mängder av nya varor och jag tycket att hyllpappret doftar fantastiskt så jag har köpt in mycket.

Ha sköna sommardagar!

Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar