lördag 13 juni 2009

Karameller, karameller...


Här sitter Kajsa Kavat a.k.a Cecilia Krämer och måttar upp karameller så det står härliga till. Jag var hos godisgrossisten i Ystad igår och bullade upp. Lilltjejen Alba var med och gjorde stora ögon när hon såg allt godis som tornade upp sig. Violkarameller, hallonkolor, gräddkolor, syrliga karameller, klubbor här finns mycket nu. Farligt mycket för mig som är här hela tiden. Men det är ju lördag.

Nu väller det in folk.

Lugnt igen.

Det är en blåsig lördag och det är s.k. gillesdagar här. Jag har ingen aning om hur anstormningen blir. Jag har iallafall en butik full med fina varor, så jag ska nog klara det mesta. Jag kan ändå inte låta bli att oroa mig inför högsäsongen - har jag rätt varor? Rätt mängd av rätt varor? Men jag har gjort mitt bästa, så jag vet innerst inne att det är ingen idé att oroa sig.

God helg!

Kram Cecilia

2 kommentarer:

  1. Hej Cilla som vanligt skäms jag när jag tänker på dig, hur bissy får man vara som aldrig har tid att hälsa på en av favo kusinerna. Men jag lovar att en dag dyker jag upp... Mycket trevlig blogg den känns personlig och trevlig. Du ser också ut att ha många trevliga saker i din affär,man kanske blir fattig när man kommer.Tar jag mamma med så kommer din dags kassa att vara räddad den dagen. Ser framemot att träffa dig i din fina affär...Kramar Anneli

    SvaraRadera
  2. Hej Cecilia!
    Så positiv och pesonlig din blogg är. Du är så high tech! Jag måste försöka få färdig min hemsida i sommar...
    Kommer in i em med barnen. De vill nog gärna titta på godiset..
    Kram so long.
    Teresa

    SvaraRadera