torsdag 2 april 2009

Det närmar sig...


Snart helg och snart öppningsdax!

Det ska bli kul att öppna den 9/4, men det är fortfarande mycket som måste ordnas. Prismärka alla varorna - som är många. Jag hoppas på hjälp. Vi får besök i helgen och då är det inte fika vid köksbordet som gäller, utan att umgås på Södrast med prislappar i högsta hugg.

Nu när jag har tillbringat en hel del tid där, så förstår jag verkligen vilken fantastisk arbetsplats jag kommer att ha. Havet låg kav lugnt häromdagen, solen sken och fiskarna stod lugnt och väntade på napp. Livet kändes underbart. Jag har inte tid att bara gå längs havet just nu, men jag borde kanske sätta upp en skylt - ute på promenad. Jag har väntat på leveranser, så jag har inte kunnat lämna butiken. Nu har allt kommit utom kläderna från Object. En del ska komma i morgon och sedan är allt på plats.

Södrast ser ut som en butik nu, med kläder på galgarna och barnkläder överallt. Jag får inte plats med alla Villervallakläder, så jag får komma på något smart. Mamma pratade om klädsträck, det är en bra idé. Min kära pappa har varit i butiken hur mycket som helst med sin borrmaskin. Han är en klippa. Jag är så lyckligt lottad som har så underbara föräldrar. Inte nog med att de hjälper mig, jag tycker att de är världens bästa och jag gillar att umgås med dem.

Längst upp är ett par görsnygga ( enligt mig) knickers från Kaffe för 499 kr. De har små lila detaljer och är väldigt sköna. Jag tog storlek 36 och sedan går de upp till storlek 46.

Ha en härlig helg! Vi får hoppas på lite vårsol.

Kramar Cecilia

1 kommentar:

  1. Det låter som butiken blir jättefin! Finns det några bilder på hur butiken ser ut? Det vore spännande att se. Lycka till med öppningshelgen! /Linda

    SvaraRadera