måndag 30 mars 2009

Härlig måndag!

Åh, en härlig disig marsmåndagsmorgon (vilket långt, härligt ord det blev) - kan det vara bättre? Jo, det kan det - t.ex en fredagkväll i augusti.

Nu har jag lämnat trötta barn på dagis, sommartiden spökar, och det är dags att ta på sig distanslärarrollen en stund. I eftermiddag åker jag till butiken och börjar att plocka upp varor på hyllorna, för nu är det färdigbyggt. Skyltar håller på att komma på plats och jag försökte mig på att måla en skylt igår. Grymt svårt, speciellt stående på stege. Jag tror att jag får bättra på bokstäverna i Södrast lite grann, för nu har de stor likhet med Barbapappakrumelurerna. De andra skyltarna som ska sitta vid vägen låter jag proffs ta hand om.

Jag fick en kommentar och det är bra så att jag kan säga att jag skrev lite fel i fredagskväll (efter ett glas vin). När jag säljer Villervallakläder har jag ju tänkt att man får tre plagg, men betalar bara för två! Omvänt vore bra för mig, men är ingen bra affärsidé. : )

Nu ska jag sätta mig och läsa lite uppsatser. Ha det gott och glöm inte att le! Det hjälper en dyster dag i mars.

2 kommentarer:

  1. Hej Cecilia! Vad kul att höra om din butik!
    Måste komma i påsk och hälsa på, kanske hinner jag på skärtorsdagen. Vilka fina kläder och smycken! Jeansleggins verkar intressant tycker jag. Fint till tunikor som jag älskar. Hoppas vi hinner ses på fredag!

    SvaraRadera
  2. Hej Cecilia!
    Jag har läst lite i din blogg och tittat på bilderna från affären, jättefint! Det verkar spännande att starta eget, vad kul att det blir!
    Jag får se till att ta en utflykt till södrast nån gång i vår. Lycka till med premiären!
    /Maia på ditt gamla jobb :)

    SvaraRadera