tisdag 17 mars 2009

Tiden går...

Klänning från Kaffe, fin?

I helgen så snickrades det, byggdes och målades. Alla kära vänner hjälpte till så bra och jag är evigt tacksam. Mina föräldrar passade sjuka Alba och de andra barnen sprang vind för våg där nere i Smygehuk. Nu börjar det likna något i lokalen och Södrast är på gång, men det är fortfarande en hel del kvar. Det kommer att bli görbra. Utsikten är fantastisk och åtta vackra barstolar att sitta på för att titta på utsikten finns där numera. Jag har provsuttit och druckit kaffe och det känns bra.

Idag vällde de in mer varor, men jag kan inte plocka upp allt än. Det ska städas, snickras och målas lite till först. Jag tror att jag kommer få köpa fler möbler att ställa varorna på. Det är så mycket och så fint. Imorgon kommer barnkläderna från Villervalla och det kommer säkerligen att ta mycket plats. Jag har fått massor av fina leksaker från Jabbadabbado och har gjort en liten barnhörna. Jag tänkte att mina barn kunde sitta lite fint där och leka, men de är överallt utom där. Alba säger dessutom att "det är en tråkig affär". Hon är svårflörtad. Jag får jobba på det.

Nu måste jag fortsätta med mitt distanslärarjobb. Jag har fått jobba till tolv varje kväll, nu när Alba är sjuk, för att hinna med. Tur att jag inte behöver gå upp 5.45 varje morgon längre för att hinna med morgonbussen.

Ha en skön vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar