tisdag 7 april 2009

Sista finputsningen

Visst är det skönt att vara ute i sista minuten? Jag får inbilla mig det.

Ikväll sitter jag med mina halsband och imorgon kommer min underbare bror med lite prylar från IKEA. Vi kom på att det nog behövdes ett bord till. Målaren Malena kommer med nymålade tofflor och Annette kommer och hjälper mig med lite blandat, som prissättning och en sista möblering. Mamma är hemma och väger upp te och konfekt som jag ska sälja på Södrast sedan.

Jag hade fint besök idag av Trelleborgs allehanda och förra veckan var Lokaltidningen där. Har jag tur skriver de något snällt om mig i tidningarna denna veckan. Journalisten var som jag - en trollsländefantast, så hon föll för de fina trollsländetofflorna. Som ni märker är det febril aktivitet. Dock har vi hunnit med att fira Madigans sexårsdag igår med pompa och ståt, eller pompa i alla fall.

Idag blev min lilla Alba sjuk, så Walle får vara hemma och ta hand om henne. Jag håller tummarna på att hon snart blir frisk och ingen annan i familjen åker dit. Det är inte läge för det.
Ha en riktigt fin påsk allihop och njut av Jessica Lindwalls fina havsbild.

1 kommentar:

  1. Så himla fint du gjort det! Fina saker till bra priser. Hoppas verkligen att du lyckas med ditt Södrast:)
    Är jättenöjd med mina nya byxor...blir säkert favosar i sommar.

    Önskar dig en skön påsk med massor av kunder.
    Häls Zandra

    SvaraRadera