fredag 16 oktober 2009

Tiden går så fort


när man har företag och familj. Trots att det är lågsäsong för mig nu har jag massor att göra. Jag har inte ens hunnit blogga. Jag håller fortfarande på att packa upp varor och dekorera i butiken. Det blir bra, men det är inte klart än. Tur för mig att jag har mycket kvar att göra för det börjar bli lite kallt på Södrast. Det är svårt att värma upp en lokal som har så högt i tak. Det gäller att skutta runt och fixa och dona.

Det har varit en skön vecka med skogspromenad med farfar och barnen. Det är lyxigt att kunna vara ledig med barnen en måndag när jag är här varje helg. Dessutom är jag ledig denna helg för att åka till Köpenhamn med familjen. Vi är två i familjen som fyller år och det vill vi fira lite grann. Skoj! Familjen kan behöva vidga perspektivet lite. Vi riskerar att bli värsta lantisarna om vi alltid stannar här på Söderslätt. Jag gillar verkligen att bo här, men storstaden lockar ibland.

Nu har jag fått in en haremsbyxa. Jag vet att jag var negativ i februari och pratade om M.C. Hammer, men på mässan i augusti såg jag så snygga haremsbyxor att jag beställde dem. Jag har inga bilder, men så snart kameran fungerar ska jag plåta dem.

Vad händer med ens smak? Blir man så påverkad av media och av vad alla andra har på sig att man gradvis ändrar sina ursprungssmak? Objektivt kan jag tycka att haremsbyxor är märkliga, med nu tycker jag helt plötsligt att dessa är OK. Vanligtvis faller jag för rena linjer, linnebyxor o.s.v., men samtidigt bör kläder vara lite lekfulla ibland. Jag älskar att blanda stilrent med lekfullt. Kjol med strumpbyxor är mina favoritkläder och gärna i starka färger. När jag köper in kläder är det inte helt lätt att hitta det jag vill ha till vettiga priser. Det är en ständig jakt. Jag tycker t.ex. att Odd Molly är snyggt, men priserna svider.

Dags att fortsätta packa upp.

Fredagskramar till alla därute i oktoberkylan.
/Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar