tisdag 20 oktober 2009

Hösten är härlig i Skåne





Åh, vad jag älskar hösten. Det är så friskt och färgerna är så vackra. Det är nu man längtar efter skogspromenader. Jag måste erkänna att jag inte är utomhus så mycket, men sådana här dagar längtar jag ut.

Idag sitter jag hemma och är marknadsansvarig på Södrast. Jag layoutar annonser och ska snart redigera webbsidan lite. Sedan kommer jag att bli ekonomiansvarig och bokföringen ska göras. Tur att man inte behöver vara sysslolös bara för att butiken är stängd. Innan jag öppnade butiken visste jag inte att det var så mycket att göra med allt kringarbete. Att t.ex. beställningar skulla ta så mycket tid. I och med att man ständigt fyller på sortimentet med nya artiklar måste man ju vara på alerten.

Jag är fylld av energi - för en helg med familjen var vad jag behövde. Vi åkte till Köpenhamns zoo och såg djur vi bara sett på TV förut. Alla var glada och nöjda. På söndagen, som var min födelsedag, gick jag ut i storstan (Malmö) och drack latte med en väninna. Härligt, nu klarar jag mig härute på landet ett bra tag till.

Det blir att tända lite ljus i höstmörkret och dricka te. Jag vaknar numera i dagsljus med min nya väckningslampa (födelsedagspresent). Lampan simulerar dagsljus gradvis och man ska vakna utvilad och vara mindre morgongrinig. Det ser jag framemot :).

Ha en fin vecka!
Höstkramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar