fredag 30 oktober 2009

Allahelgona, Halloween på Södrast



Nu är det mörkt nere på udden på kvällarna. Tur att jag har så många lyktor och ljus att tända. I eftermiddag/kväll får jag tända marschaller för att lysa upp tillvaron. Det är så fint i butiken nu och jag känner mig stolt när människor fikar hos mig och njuter av miljön. Det är mest miljön utanför som är fantastisk, men det är härligt inne hos mig också.

Jag har fått så många nya varor och nästan allt är på plats i butiken. Mina flaggor passar bra nu, motivet Hallowen får det bli idag.

Nu när det är höstlov är många lediga och jag fick finbesök igår. Min faster Ursula lyckades äntligen komma dit när jag var på plats. Min faster gillar att shoppa och det är bra med sådana släktingar :).

Nu på morgonen har jag extrajobbat och skrivit mitt senaste boktips och skickat in till Gleerups. För er som gillar att läsa kommer några boktips nedan. Jag hade precis läst Sara Kadefors senaste roman "Borta bäst" för att kunna boktipsa om den, men så tyckte jag inte att den var tillräckligt bra. Då fick jag plocka fram en äldre bok som boktips. Det är bara att konstatera att jag inte hinner läsa så många böcker som jag vill. Det blir nog max två romaner i månaden nu, istället för en i veckan som jag tycker är lagom.

Tidsresenärens hustru - Audry Niffenegger
Farväl till Berlin – Christopher Isherwood
Ner till hundarna - Helle Helle
Ut ur skuggan – Jessica Kolterjahn
Boktjuven – Marcus Zusac
Snökristallers tyngd – Thorvald stein
Den hemliga historien – Donna Tartt
Flickan med de röda skorna – Maria Housden
En halv gul sol - Chimamanda Ngozi Adichie
Ut och stjäla hästar – Per Pettersson
Högläsaren -Bernard Schlink




Jag fick några fina halsband från Baglady häromdagen.

Ha en fin helg och skänk en tanke på dem som har gått bort.
Kramar från Cecilia ute på udden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar