måndag 27 juli 2009

Vilken sommarvecka på Södrast!


Varsågoda! En charmig bild på fina barn i Villervallakläder.

Veckan som gick var fantastisk. Fullt med folk i butiken varje dag. Härligt för en liten butik som ska klara sig hela året. Det gäller att det är en fin sommar så att rörelsen går runt. Nu har äggakakeboden försvunnit och sommaren går mot sitt slut? Jag hoppas inte, för sommaren är så underbar och jag tycker att augusti är en fantastisk sommarmånad.

I fredags och lördags sjöd sköna jazztoner in genom butiksdörren och förgyllde tillvaron. Södrast borde kanske varit öppet på kvällen under jazzfestivalen, då det var mycket folk i rörelse där på kvällen, speciellt på lördagen. Ibland orkar man dock bara inte. Jag har jobbat nästan sju dagar i veckan i två månaders tid och kroppen var trött och barnen ville se sin mamma.

Nu däremot har jag en ledig dag, igen. Jag hade en igår också, så det var första sammanhängande ledigheten sedan maj. Jag roddade dotterns sjuårskalas, så ledighet är väl att ta i. Jag satt sedan hela kvällen och beställde lite mer smycken och barnkläder. Det kommer snart fina ringar i starka färger från Dansk Smykkeskunst och en fin höstkollektion från Villervalla.

Nu är det dags för en familjeutflykt till Svaneholms slott. Jag njuter och hoppas att allt står bra till på Södrast utan mig.

Ha det fint i sommarvärmen!

Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar