torsdag 30 juli 2009

Snart är sommaren slut?





Åh, snart augusti och jag känner sommarvemodet komma. Fast det fortfarande är skön sommar och folk har semester för fullt, så när jag hör syrsorna sjunga - då tänker jag att snart är sommarlovet slut.

Sedan påminner jag mig om att jag bryr mig inte om sommarlov på samma sätt längre, för jag ska inte snart börja planera lektioner inför höstterminen och lära mig 100 nya namn - för jag arbetar inte som gymnasielärare längre.

Åh, vad det är härligt att arbeta med något som är så roligt som att ha en egen butik. Det är en fröjd att gå till jobbet när det är varmt och går så här bra. Jag hoppas att inte kundströmmen upphör tvärt utan att någon kommer och köper de underbara smyckena jag precis har fått in från Dansk smykkeskunst. Sänder med några bilder.

Nästa vecka är det dags att åka på modemässa och tänka på kläderna till nästa vår Vilken framförhållning. Det är inte riktigt vad jag är van vid, som gärna tar en vecka i taget, men det är bara att skärpa sig och planera.

Ha det fint i sensommarvärmen.

Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar