tisdag 21 juli 2009

Sommar, sommar, sommar


Åh, vad vi har det härligt och fartfyllt i butiken. Jag och mina medarbetare jobbar på för fullt. Jag som är van vid att kunna sopa lite i lugn och ro på morgonen får nu försöka att vara lite tidigare i butiken. Men det är svårt när en treåring klänger på ens ben och skriker: "Måste du vara i affären idag igen, mamma?". Mina barn ser butiken som en rival som tar deras tid. Nästa år kan jag nog inte jobba sju dagar i veckan hela sommaren. Jag hoppas kunna ta några dagar ledigt då och då.

Jag var faktiskt ledig i söndags och åkte till Tosselilla med familjen. Vi hade så roligt och alla hoppade, studsade, åkte och skrattade. På söndag stundar ännu en ledig dag då min sexåring ska ha kalas med Starwarstema. Hjälp, vad har jag gett mig in på?

Nu ska här dock jobbas och Stefan Mårtenssons vackra tavlor på väggarna gör butiken än mer lustfylld. Det hänger fem vackra tavlor här nu.

Ha det fint i sommarfägringen.

Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar