söndag 1 februari 2009

Pärlträff i helgen

Jag har haft en underbar dag ute på landet i Öved. Pia bjöd pärlgänget på en fantastisk lunch i sitt fina hus i det öppna landskapet. Vi är ett gäng tjejer som har ett gemensamt intresse av pärlor och av att göra smycken. Vi träffas kanske 4-5 gånger per år hemma hos varandra och pärlar, fikar och pratar om allt. Härligt! Mer pratar än pärlar om jag ska vara ärlig.

Idag var tjejerna så sjyssta att de satte kryss i Objectkataloger åt mig. De kryssade för de plagg de skulle kunna tänka sig att köpa. En liten marknadsundersökning i miniatyr. Vi konstaterade att haremsbyxor åter är inne, men att vi är kanske inte där än.

Jag själv följer inte trender så mycket utan plockar någon detalj här och någon detalj där. Nu känner jag att jag ska försöka att följa med i modevärlden lite mer. Copenhagen International Fashion fair som jag ska till på fredag kan kanske ge en kick. Vad ska man ha på sig då? Jag har lätt ångest över det redan, därför blir det nog väldigt casual.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar