söndag 8 februari 2009

Modemässan i Köpenhamn och annat skoj

Vilken helg jag har haft. Det började med modemässan i Köpenhamn. Jag träffade tjejen som hade startat Villervalla, Hanna, och hon var underbar och hjälpte mig beställa massor av barnkläder till sommaren. Kläderna är så fina och mina barn kommer nu att få vara levande reklampelare. Jag älskar detta klädmärke - bra kvalitet till sjyssta priser, unisex, bekvämt och svenskt. Se bara mina fina barn klädda i Villervalla.

Jag träffade också Anna, en kollegas fru som har det coola barnklädesmärket Röda hund, så några plagg av hennes kollektion blir det också. Kolla gärna in hennes webbsida: http://www.rodahund.se/.

Sedan var det dags att titta på kläder för oss vuxna. Jag var på Object som jag ska beställa en del kläder av. Kruxet med dem är att man ofta måste beställa minst 16 stycken av varje plagg, så det gäller ju att hitta rätt kläder. Jag hittade andra märken på mässan som säljer mindre kvantiteter som t.ex. Kaffe. Därför kommer jag nog att blanda några märken. Sedan tittade jag och Maria, min svägerska som var med, på skor och samlade på gratisprylar. Vi roade oss kungligt och åkte sedan nöjda till Malmö där vi mötte Nettan och tog några glas öl.

Detta ölintag på Sankt Getruds After Work resulterade i att jag vann kvällens utlottning av en hotellnatt på hotellet mittemot. En natt på fint hotell var för bra för att inte använda, så jag ringde min kära mor och frågade om hon ville bo på hotell i Malmö. Det ville hon, så hon satt på tåget en timma senare. Jag har en väldigt cool mor som gör något så spontant. Grejen var nämligen att jag hade bokat en kurs till oss dagen därpå, därför passade det hela väldigt bra. Vi skulle från 12-15 tova ull med nål och göra handledsvärmare. Det hela var Nettans idé från början och en bra sådan. Jag hann tillverka ett par handledsvärmare med en liten och stor trollslända, om ni nu undrar vad nedanstående bild föreställer:

Nu ska jag sätta mig och beställa lite mer. Pengarna rullar och jag har så kul. Måtte det bara bli rätt saker jag beställer. Ha en skön vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar