onsdag 4 februari 2009

Att vara förälder i februari är tufft

Det är ett under att man får något gjort i januari och februari. Det man möts av på förskolan är en lapp "Vi har magsjuka på förskolan" och en annan lapp "Luskamma dina barn, vi har löss på förskolan". Livad start på dagen. Nu har vi smittats - bara magsjuka, än så länge. Först ut att kräkas var stortjejen och ett par dagar senare är det lilltjejen. Dock har de hunnit med en dag på förskolan emellan så att de kanske hann smitta ner några till. Mycket vabbande blir det och produktionen i Sverige måste gå ner i januari och februari. Tur att jag kommer att ha stängt Södrast i januari, februari, så att jag kan vabba en massa.

Mellan varven försöker jag att arbeta lite grann. Jag funderar på hur många tofflor jag ska beställa och av vilken färg. Jag undrar över om jag beställer tillräckligt många av den och den varan. När det gäller kort kan jag bara inte bestämma mig. Vill folk ha enkla vykort med fotografiska bilder, eller vackra akvareller, eller dubbla kort (se ovan) eller vad? Risken är att jag kommer ha kort i massor, men eftersom jag älskar att skicka (och få) kort så får jag väl bombardera mina vänner med de som blir över.

I morgon ska jag försöka mig på en examination med sjuka barn hemma. Jag hoppas att de kan titta på en Bamsefilm och hålla sig lugna (inte kräkas eller gå på toa).

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar