fredag 26 november 2010

Soligt och snöigt på Södrast


Södrast fönster nu i vintertid.

Jag hade en annons i Trelleborgs allehanda igår. Den blev fin, men jag var så upptagen av det estetiska att jag glömde kolla texten ordentligt. Nu tryckte jag fel öppettider och det står 11-18 på vardagarna istället för 11-17. Så klumpigt av mig. Tänk om någon kommer hit efter 17 nu? Borde jag vara här tills 18?


En sådan adventsljusstake finns på Södrast och hemma i mitt kök inför advent på söndag.


Glöggen är framme och ljusen är tända. Det känns lite tidigt, men snön gör ju att man tycker att det är jul snart.

Ha det gott!
Kramar Cecilia

1 kommentar:

  1. Gå hem kl fem om du inte har mycket att göra i butiken tycker jag. Skriv Öppettiderna uppe vid vägen och ta ner öppet-skylten när du går. Skyll på tidningen/tryckfelsnisse/snön om någon gnäller och bjud dem på glögg dagen efter istället. Ta hand om dig o kör försiktigt i snöyran. Här är fortfarande svettigt. Vi passar kissekatten Fidel över helgen, han är kmer och rätt busig, ska försöka klippa hans klor imorrn, det har nog aldrig hänt förut och lär inte bli poppis. Kram/Nettan

    SvaraRadera