torsdag 29 juli 2010

Stik Kälvelids vackra tavlor på Södrast




Förutom att jag har ett underbart jobb där jag bestämmer det mesta själv så har jag en helt fantastisk arbetsmiljö. Butiken ligger nästan i havet, lokalen är vacker och rymlig och nu har jag dessutom mina favoritbilder uppsatta på väggarna - Stig Kälvelids underbara bilder.

När jag var på Formexmässan i januari gick jag förbi Stigs monter och det slutade med att Stig sade att Södrast kunde ställa ut några av hans bilder i sommar. Nu hänger fem stycken hos mig och även om mina fotobilder är usla kan man ana bildernas skönhet. För 1600 kronor får man dessutom ta med någon av dem hem.

Idag vilar jag ut mig hemma. Det är första lediga dagen när familjen inte ska åka någonstans. Vi ska bara vara hemma och njuta av sommaren och dessutom få lite besök. Det sociala livet haltar lite när man jobbar för det mesta. Det verkar som att vännerna har förståelse och stannar kvar : ).

Ha det gott!
Sommarkramar Cecilia

1 kommentar:

  1. Superfina tavlor. Det är när man sitter i Asien som man uppskattar en vacker vitsippa. Hoppas dina kunder även gillar dem och köper. Tänk var trevligt att sitta och njuta av i vinter med ett glas flädersaft som man tinat upp från frysen!
    Vi har inhandlat några fina litografier, av ett par som flyttar härifrån, med lokalt motiv av en konstnär som heter Stef. Kolla in: happypainting.net
    Ha det gott och hälsa. Kram från Nettan

    SvaraRadera