onsdag 7 juli 2010

Fullt drag på Södrast


En blus vi fick igår på Södrast

Kul, nu är det massor av besökare på Södrast. Extrakul att känna igen folk som bor i trakten. En butik som min klarar sig inte bara på turisterna, utan jag hoppas att lokalbefolkningen räknar med min affär som en bra presentaffär.

Något som drar ner humöret är att jag upptäckt att jag blivit av med några saker. Snatteri i så små butiker som min tycker jag är ett rån. Jag känner mig kränkt att någon bara norpar åt sig något, när jag jobbar så hårt och tjänar lite. Följden blir ju att man fixar mer anordningar som gör det mindre gemytligt i butiken. Nu är jag mer vaksam och tyvärr mer misstänksam.

På lördag kommer iallafall min underbara vän och hjälper mig en hel vecka. Åh, vad vi ska jobba. Med en vän går allt så lätt. Härligt att jobba med sin pappa också. Jag är lyckligt lottad.

Funderar på att beställa blusen nedan. Jag tycker den var klassisk och snygg.

Ha det gott!
Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar