tisdag 26 maj 2009

Sista lediga dagen på mycket länge!





bilder från - www.mandeldesign.se

Åh, vad jag njuter av min ledighet. I morgon och för månader framåt är det sju arbetsdagar i veckan som gäller. Dock kommer jag att be någon att hoppa in för mig ibland. Jag har några inhoppare och dessutom en svärmor som älskar att arbeta i butik som erbjudit sig att ställa upp. I sommar kommer dessutom några av mina bästa vänner att arbeta och bo hos mig. Mycket lyxigt att få umgås på jobbet.

Nu märker man att turistströmmen ökar. Det ska bli intressant att se om det är några turister på Södrast måndag, tisdag nästa vecka. Turistbyrån öppnar i helgen och då blir det bättre drag på udden. Jag ser framemot det.

Igår hade jag och barnen en ledig dag och besökte bland annat spettekaksbageriet här i krokarna. Jag tänkte kanske att jag skulle sälja deras spettekakor i butiken, men det gjorde redan turistbyrån så det blev nej. Kanske kommunen behöver få in några slantar?

Sedan besökte vi Teresa i hennes vackra butik, Blomsterpaviljongen, i Östra Torp. Nu var det inte öppet en måndag, men vi fick fika bland de väldoftande lavendelbuskarna som frodas hos henne.

Det väller in varor på Södrast och butiken börjar att bli välfylld inför sommarrusningen. Kläderna är på plats och ni kan se lite bilder här uppe.

Nu är det dags att hämta barnen och förbereda kvällens picnic på Solöga förskola. Ha det gott! Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar