onsdag 20 maj 2009

En otrolig onsdag



Onsdagar brukar vara väldigt lugna, men i dag kom det en stadig ström av trevliga kunder. Flera nappade på min lilla skylt om kaffe med Sveriges (?) vackraste utsikt. Jag hann inte riktigt med att packa upp allt och hyllan är fortfarande omonterad. Jag har istället packat upp hjärta efter hjärta i underbara färger, ändå från Afrika, via Danmark. Sedan kom det lite spel och fina sköldar från Hjelms förlag. Lite mer Bagladysmycken droppade också in och det ska komma fler bilder allt eftersom.

Det är svårt att hinna med allt och idag kom ett nödrop från min andra arbetsplats distanslärarvärlden. Jag trodde att jag kunde koppla bort den biten nu. Dock väller det in uppdrag från studerande som läser engelska på distans och mina kollegor hinner inte med. Där rök kvällen med lite härlig bokföring. Det blir till att koppla på lärarrollen igen.

Men först måste det nattas lite barn. De är pigga som små mörtar och det kommer inte att bli lätt.

Ha lite trevliga lediga dagar och njut av ledigheten, om ni är så lyckligt lottade.

Kramar Cecilia

1 kommentar:

  1. Låter himla trevligt syrran.

    Som lärare på heltid känner jag att jag skulle kunna tänka mig att byta lite med dig.

    Första testtrycket gick som på räls. Nu skall vi bara få ordning på tiden så kör vi.

    /Christoffer

    SvaraRadera