tisdag 12 januari 2010

Nytt härligt år!


Södrast är stängt och det är så skönt. Även om jag älskar min butik så kan man bli trött på prylar och att ständigt frysa. Igår när jag inventerade låg snittemperaturen under 10 grader. En gammal stallbyggnad med enkla glasfönster är inte så lätt att värma upp och det svider i plånboken. Det är kallt hemma också och jag märker att jag liksom drar ihop mig. Jag får hela tiden säga till mig själv att dra ner axlarna och röra mig yvigare.

Den "lediga" tiden flyger än så länge iväg. Jag inventerar för fullt och nästa vecka åker jag på mässa. Det ska bli så kul eftersom mässan ligger i Stockholm och då kan jag besöka vänner på samma gång. I helgen åker jag och barnen också till Stockholm, men det blir en helt annan slags resa. Då ska vi gå på badhus, gå på museum och åka pulka. Jag förväntar mig mer snö däruppe. Bara resan upp med flyg, buss och tunnelbana blir ett äventyr.

Dags att inventera vidare!
Ha det gott i januarikylan!
Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar