fredag 29 januari 2010

Snöiga januari och iskallt på Södrast


Januari är som sagt ingen favoritmånad, men nu är den snart över. I vårt kalla hus har jag precis tänt en brasa och jag och lilla Alba försöker bli friska från en ordentlig förkylning. Atjjooo!

Jag överlevde mässan och handlade bara lite för mycket. Två dagar gick på ett kick och jag hann med att besöka en cirka 30 leverantörer. Bara ett par nya (som varan på bilden) för jag gillar de leverantörer jag har så mycket. De får inte bli för många. Sedan hann jag med att träffa Villervalla som visade sin höstkollektion, så nu är den beställd. Vilka kval att välja eftersom jag vill ha allt, men varken har plats för det eller tillräcklig ruljans på hösten.

Stockholmsbesöket innebar besök på tapasrestaurang, sushirestaurang och Stureplan minsann ;). Sedan shopping och promenerande från Östermalm bort mot Söders höjder. Det är härligt att få strosa med bästa vännen och fika och bara vara. Nu kommer jag att överleva nästa månad också, tror jag.

Dags att ta hand om brasan och Alba!

Ha det skönt trots vinterkylan.

Många frusna kramar från Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar