torsdag 3 september 2009

Vardagslunk på Södrast


En vanlig regnig torsdag i september ser alltså ut så här. Jag har varit väldigt nyfiken på hur det skulle bli. Ganska tomt i affären. Dagen inleddes med att servera kaffe till trevliga brittiska turister och det är en bra start på dagen. Alltid trevligt att få öva sin engelska som gammal engelsklärare.

Jag har nu varit ifrån butiken i sex dagar och det har varit skönt. Jag har varit på stranden med döttrarna och deras mormor och bränt näsan på kuppen. Det är ett gott tecken som tyder på fint väder. Och mässa igen! Åh, vad roligt det var och tröttsamt. Jag ville bara lägga mig och sova när jag var tillbaks i Skåne igen. Tre stora hallar med prylar, prylar och prylar - både fint och fult. Jag köpte bara fina saker såklart, men nu gnager tanken - har jag köpt för mycket. Det är lätt att komma in i någon slags eufori och bara säga "Jag tar 40 stycken av dem också". Södrast kommer explodera av lyktor i höstmörkret och om allt går vägen kommer jag att få in ett lusthus av stål som ska stå här i mitten av lokalen. Det kan bli hur fint som helst.

Teresa från Blomsterpaviljongen följde med på mässan och då blev det extra roligt. Vi försökte hinna med så mycket som möjligt, men mässan är för stor. Nästa gång tror jag att jag ska vara där i tre dagar. Eftersom flera underbara vänner bor i Stockholm blir mässbesök extra trevligt. Restaurangbesök och fika hinner man ju alltid med.

Ha det gott i septembervädret!

Kan inte låta bli att visa fler Villervallakläder. De är så fina!

Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar