onsdag 16 september 2009

Södrast är onsdagsstängt och chefen arbetar hemma





Att få arbeta hemmma ibland - det är en lyx jag önskar alla att få göra någon gång. När jag sökte jobb förra året, innan Södrastidén dök upp, då såg jag att flexibla arbetstider bara var unnat ett fåtal. Som gymnasielärare hade jag relativt flexibla arbetstider, men ett kontorsjobb var ofta 8 - 17 med en timmas lunchrast. Butiksarbete ännu sämre. Med sämre menar jag om man får lägga på 2-3 timmars pendling och ska hinna hämta och lämna på dagis i rimlig tid, så är det inga vidare arbetstider. Livspusslet är inte lätt och vissa har det svårare än andra. Vår familj har sådan tur att våra mor- och farföräldrar bor nära och har lust att hämta barnen ibland. Det har hjälpt otroligt mycket och jag är så tacksam för det.

I helgen jobbade jag bara några timmar eftersom hela familjen var på Legoland ett par dagar. Det blev årets semester och barnen var mycket nöjda som ni kan se ovan. Vi som bor här i södern kan ju åka dit på fyra timmar och det kommer vi säkert att göra igen. Dock ska vi isåfall åka på en vardag. Det var stor skillnad på en fredag och en lördag och man vill inte köa bort tiden.

I morgon är det dags att vara i min kära butik igen. Bland annat kommer det påfyllning av massa Villervallakläder. Det är ett paket som varit på avvägar och som jag väntat på i två veckor. Äntligen...

Ha det fint i det härliga höstvädret!

Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar