fredag 4 september 2009

Är hösten på intågande?



Idag hade jag och dottern planerat att för första gången cykla till Smygehamn från Beddingestrand. Hon har just fått en större cykel och då känns det som hon orkar cykla så långt. Dock är det lite stormvarning ute idag och projektet blev inställt. Det blåser så mycket att jag knappt kan ha mina varor utanför butiken. Skyltar och kannor blåser iväg och hela Södrast knirrar och knarrar idag.

Även om det är lugnt och jag inte har någon kundinvasion så finns det som tur är massor att göra. Det kom en jätteleverans igår, så nu har jag skyltar så det står härliga till. Nu ska allt få plats bara och jag funderar på var jag ska ställa allt.

Jag är inte helt nöjd med möbleringen här i butiken, men det blev lite stressigt inför påsköppningen och vi gjorde vårt bästa då. Nu är det lugnt igen och då finns det tid att göra det finare i butiken. En idé är att ha ett stort lusthus härinne och jag funderar på att beställa det på bilden. Då kan jag hänga alla mina lyktor där och lusthuset i sig är ju så fint. Jag har alltid älskat lusthus och orangerier.

I ett annat liv skulle jag varit med i Virginia Woolfs litterära krets och författat böcker sittande i ett lusthus eller varit vän med Christina Rosetti och hennes bror och druckit te i ett orangeri. När lusthuset är på plats kan jag sitta där och skriva dikter. : ) Tyvärr är jag nog inget litterärt geni, men jag kommer nog på något.

Ha en skön helg! Det ska vi ha här på Södrast för numera har vi "bara" öppet mellan 11-16 på helgerna. Då hinner man ju med en del utanför butikslivet.

Kramar Cecilia

4 kommentarer:

  1. Tjing! Mattias säger att han gärna vill köpa lusthuset och gärna några lyktor med....nää han är bara dryg, vi har däremot köpt ett ufo - en designflopp från Dux som fraktats hit från huvudstaden. Den danske chauffören var för full för att bli insläppt över bron så ufot anlände några timmar sent, men chauffören var glad :) detta är sant. kram från Nettan

    SvaraRadera
  2. Hej fin fint... Kan inte jag också få min bloggadress i ditt högra hörn???
    Ses
    Annette

    SvaraRadera
  3. Klart att Bokstickan ska vara med!

    Fulla chaufförer vill man heslt slippa se någonstans. Vi ska över bron på fredag - Legoland nästa. Tur att de har lite koll där på bron. Cecilia

    SvaraRadera
  4. tusen tack.....
    Annette

    SvaraRadera