fredag 18 februari 2011


Härliga fredag. Jag och min lilla Alba är hemma igen. Sjuka barn och februari månad går hand i hand. Jag längtar efter att få en hel arbetsvecka.

Jag har iallafall blivit klar med min tidningsannons som kommer i Lokaltidningen nästa vecka. Annons i Trelleborgs allehanda blir det också, men den är inte klar än. Jag rustar upp för min reahelg 5-6/3. Jag borde vara mer på Södrast och måla och fixa, men det är så kallt i lokalen nu, så jag är hellre hemma här i huset där det iallafall är ganska varmt. Vilket får mig att tänka på elräkningar.

Decemberräkningen hemmavid gick på över 10 000 kr och det är den högsta jag hört bland mina vänner (bor man i en dragig skånelänga så...). Naturligtvis skulle man ha bundit elpriset före jul, men det är lätt att vara efterklok. Svider lite gör det i alla fall med denna avreglerade elmarknad som skulle göra det billigare för oss konsumenter. Nog om det! För att pigga upp oss kommer här en av Stig Kälvelids bilder:




Ha en fin helg!
Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar