onsdag 21 januari 2009

Arbeta hemifrån

Nu har min vardag startat. Jag arbetar som webblärare och tiden som blir över ringer jag runt och bokar, fixar och tittar i kataloger. Idag skulle jag examinera två distansstuderande med hjälp av webbkamera. I en halvtimma ser vi varandra i webbkameran och samspråkar på engelska och sedan får de sitt slutbetyg på sin gymnasiekurs i engelska. Det blir dock mer komplicerat när man samtidigt tar hand om sjuka barn och Madigan, 5 år, ropar "Färdig!" tio gånger under examinationen. Det var bara att ursäkta sig och gå och torka.

Jag älskar att inte behöva sitta tre timmar på bussen varje dag för att komma till jobbet. Tio sekunder är mycket bättre. Det blir dock slitigt i sommar när jag ska jobba sju dagar i veckan. Jag hoppas på att alla är friska under denna perioden.

Jag tackar för alla tips och trätofflor är såklart ett måste. Jag ska t.o.m. ha handmålade. Vad tror ni om det? Kanske några naturella också? En annan sak jag undrar över är flaggor. Jag tänkte kanske sälja trädgårdsflaggor. Det är en amerikansk tradition och man köper en ställning och sätter i trädgårdslandet eller på huset och byter motiv efter säsong eller humör. Det finns hur många vackra motiv som helst, välkommen, födelsedag, god jul, trollsländor m.m. Se bild:


Ha det gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar