onsdag 18 september 2013

Fina, skånska höstdagar på Södrast


Det varma vädret bara fortsätter. Fem grader varmare än vanligt i september läste jag i tidningen. I lördags satt jag och Amarellis och myste i hammocken tillsammans. Varmt och härligt.
 
 
Jag fikade och läste och hon bara myste. Min nya fina kopp från Green gate gör fikandet extra fint.
Lattemugg 119 kr
 
På Södrast rullar det på med torsdag-söndagsschema. Det är lyxigt med lite extra tid nu i september eftersom den månaden är så fin och varm. När jag är i butiken går tiden så fort med alla nya varor som kommer hela tiden. Nedan fina stålringar från Bud to Rose 329 kr.
Sedan trillar det in massor av kläder.
.

 

Pullover och tunika från danska ZeZe 499 kr.


Jag har också fått in läckra skor med fotoprint, 1095 kronor. Det råkar också vara en av mina favoritmålningar på skorna: "Lady of Shalott" av William Waterhouse - en av prerafaeliterna. Bilden är f.rån 1888
 

 
Snart kommer skolbussen och ungarna invaderar huset och lugnet. Bäst att betala räkningar och annat tråkigt innan dess.
 
Jag har varit på yoga idag, så jag är så lugn och fin nu. Dags att öka tempot.
 
Ha det gott därute!
Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar